Poznaj klientów swojej firmy dzięki analizie internetowej.

kategoria: Technologia   dodane: 26/07/2021
Poznaj swoich klientów dzięki internetowej analizie.

Sprzedajesz towary i usługi przez Internet? 

 

Aby osiągnąć swoje cele sprzedaży, musisz wiedzieć, czego oczekują Twoi klienci. Ciekawie jest znać ścieżkę i interakcje, jakie internauci wykonują na Twojej stronie internetowej. Które strony są dla nich najbardziej interesujące? Na które elementy klikają?

Dobre wieści - wszystko jest możliwe dzięki analizie internetowej. Istnieją narzędzia do efektywnego śledzenia użytkowników. Narzędzia te pozwalają na przetworzenie dużej ilości informacji na temat zwyczajów odwiedzających. Analizując ich dane, można lepiej przekształcić każdego odwiedzającego w klienta!

 

Jakie są metody?

 

Istnieje wiele narzędzi i metod do analizy zachowań użytkowników Internetu.

1. Śledzenie spojrzeń. Analiza oczu użytkowników Internetu, aby wiedzieć, które elementy najbardziej przykuły ich uwagę.

2. Śledzenie kliknięć. Zapisywanie kliknięć na stronach Twojej witryny.

3. Śledzenie myszy. Śledzenie myszy, nagranie wideo z wizyt na Twojej stronie, aby zobaczyć, jak gość porusza się na przykład pomiędzy różnymi częściami Twojego menu.

 

Jakie informacje mogę uzyskać od moich klientów?

 

Pochodzenie twoich gości.

1. Link na wpisie w serwisie społecznościowym (Facebook, Twitter, Instagram itp.).

2. Poprzez wyszukiwarki internetowe na wynikach naturalnych.

3. Poprzez sponsorowane ogłoszenie po zakupie słowa kluczowego.

4. Z reklamowej kampanii e-mailowej.

5. Z reklamy online uzyskanej z sieci reklamowej lub strony powiązanej.

 

Zachowanie gości.

1. Odwiedzone strony.

2. Czas spędzony na każdej stronie.

 

Cele spersonalizowane.

 

Możesz również śledzić swoje własne cele, takie jak zapisanie się do newslettera, wybranie konkretnej opcji z rozwijanego menu lub kilku stron do odwiedzenia w tej samej sesji.

 

Analizuj i interpretuj.

 

Interpretacja danych jest tak samo ważna jak ich gromadzenie. Istnieją wyspecjalizowane agencje analityczne, które pomagają w tworzeniu i analizowaniu zbiorów danych klientów. Następnie będziesz mógł uzyskać szczegółowe raporty, w tym infograficzne, aby lepiej zrozumieć swoich użytkowników. Rozróżnia się odwiedzających zamienionych na klientów, tych, którzy:

a. są tylko zainteresowani Twoimi produktami;

b. badają Twoją stronę (konkurencja);

c. trafili tu raczej przypadkowo.

 

Będziesz mógł również szczegółowo odpowiedzieć na poniższe pytania.

1. Jakie są najczęściej odwiedzane strony i jaki jest średni czas trwania każdej wizyty?

2. Kim są ci goście, którzy zostawiają swoje dane w formularzu?

3. Ile stron konsultuje odwiedzający przed dokonaniem zakupu?

4. Ile przycisków trzeba kliknąć przed dokonaniem zakupu?

Dysponując tymi informacjami, będziesz mógł wskazać etap procesu zakupu, podczas którego odwiedzający opuszczają stronę Twojej firmy. Pozwala to również na postawienie hipotez o przyczynach tego odejścia. Poddają się, bo nie mają wystarczająco dużo informacji? Czy czynności związane z zakupem online są zbyt żmudne? Odpowiedzi na te pytania dotyczące podróży klienta na Twojej stronie będą punktem wyjścia dla Twojej polityki sprzedaży online. Będziesz mógł przeprojektować stronę internetową lub zaprojektować nową strategię kampanii web-marketingowej. Przeprojektowanie strony internetowej powinno ułatwić poruszanie się po niej. Konstrukcja stron (z ich menu i przewijanymi częściami) jest uproszczona, a następnie łatwiej jest dokonać zakupu lub wypełnić formularz. Wdrożenie nowej kampanii web-marketingowej doprowadzi do modyfikacji organicznych lub płatnych odniesień naturalnych, ale także do wzrostu liczby publikacji w sieciach i na forach, które generują najwięcej odwiedzin. Będziesz mógł również precyzyjniej ukierunkować się na użytkowników Internetu należących do interesującego Cię segmentu.

 

Personalizuj swoją komunikację.

 

Zapamiętywanie ścieżki klienta pozwala na personalizację komunikacji Twojej strony z użytkownikami Internetu. Po komunikacji B2C możliwe jest przejście na komunikację B2O. Zaproponuj swoim klientom sugestie oparte na wcześniejszych zakupach w reklamach pojawiających się na dole strony. Istnieje również możliwość powiadamiania potencjalnych klientów, którzy zgodzili się podać swój adres e-mail w formularzu do przyszłych promocji.

 

Wniosek.

 

Jeśli jesteś przekonany, możesz dowiedzieć się więcej o różnych programach analitycznych dostępnych na rynku. Możesz również poprosić o pomoc agencję analityczną, która doradzi Ci w zakresie analizy danych.

Inne artykuły z kategorii: Technologia
Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.

Bez tych plików serwis nie będzie działał poprawnie. W każdej chwili, w programie służącym do obsługi internetu, można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Zapoznałem się z informacją